Дітям з особливими освітніми потребами –
особлива увага
В Україні впровадження інклюзивного навчання визнано пріоритетним напрямком розвитку освіти.
На сучасному етапі розбудови освітньої ланки й у навчально-виховному комплексі «Любисток» постала нагальна потреба інтегрування дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній навчальний простір із забезпеченням нормативно-правової та навчально-методичної баз, необхідного психолого-педагогічного супроводу, корекційно-реабілітаційної допомоги та створення відповідних побутових умов.
Три роки поспіль у НВК «Любисток» функціонують інклюзивні класи. Створено професійну команду фахівців, до складу якої входять адміністрація, досвідчені та молоді педагоги, психолог, лікар, соціальний педагог, логопед, які працюють над соціалізацією дитини в суспільстві, формуванням у педагогів нового розуміння проблем дітей з особливими освітніми потребами, які проживають у мікрорайоні навчального закладу. Тісно співпрацюють із питань гуманізації навчання й виховання таких дітей класоводи 1 – В класу Тетяна Дмитрівна Заєць та 2 – В – Марія Петрівна Палійчук, класний керівник 5 – В класу Галина Василівна Мостолюк з асистентами вчителів: Анною Олександрівною Ясенецькою, Юлією Богданівною Ємельяновою та Марією Іванівною Сухар. Активно долучаються до створення відповідного навчально-розвивального середовища в інклюзивних класах й батьки, які, спілкуючись із педагогами, отримують знання, що дають їм можливість стати компетентними захисниками прав своїх дітей.
В організації інклюзивного навчання не залишається осторонь міське управління освіти. Нещодавно відбулося чергове засідання шкільного психолого-медико-педагогічною консиліуму, під керівництвом заступника директора з навчально – виховної роботи школи І ступеня Марія Андріївна Дячук, у якому взяли участь завідувач міської ПМПК Наталія Федорівна Наход та методист з інклюзивної та корекційної освіти Марина Віталіївна Харюк. Наталія Федорівна відзначила високий рівень професіоналізму педагогічного колективу щодо організації й проведення навчання дітей з обмеженими можливостями, висловила вдячність батькам учнів інклюзивних класів за підтримку та взаєморозуміння. Учасники зібрання – учителі – предметники, класоводи, батьки – поділилися досвідом, обговорили проблеми та шляхи їх подолання, адже тільки спільними зусиллями, побудованими на любові, можна допомогти дітям з особливими освітніми потребами соціалізуватися.
|