У школі має бути вчитель, у якого можна черпати знання,
як воду з криниці, який вміє дослідити душу дитини
і серцем дійти висновку: добро має панувати в школі і ніякої байдужості.
08 лютого 2017 року в НВК "Любисток" відбулися педагогічні читання - одна із традицій та невід'ємна частина методичної роботи закладу - з теми "Творці гуманістичних педагогічних систем". Метою заходу було підвищення науково-методичного рівня професійної компетентності педагогів, залучення педагогічних працівників до вивчення та аналізу педагогічних та філософських поглядів творців гуманістичних ідей у системі освіти.
Відкрила педагогічні читання Дячук М.А., заступник директора з навчально-виховної роботи школи І ступеня, яка охарактеризувала сучасні гуманістичні педагогічні системи. До уваги слухачів пропонувалися декілька науково-педагогічних досліджень: "Педагоги-новатори ХХ сторіччя, їх внесок у розвиток освіти" (Пянковська В.І., вчитель зарубіжної літератури), "Гуманістичні ідеї Галини Щукіної в епоху розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій (Чевка Т.М., учитель інформатики), "Гуманно-особистісна технологія Ш.О.Амонашвілі" (Лазарюк С.Г., учитель початкових класів), "Сьогодення і педагогіка М.Монтессорі" (Тараско Н.М., учитель початкових класів). Особливої уваги заслуговує дослідження учителя початкових класів Маланки Т.В. "Василь Сухомлинський про дітей з особливими освітніми потребами", в якому Тетяна Дмитрівна доводить, що вже на початку ХХ сторіччя проблема гуманного ставлення до дітей-інвалідів, так званих "важких дітей" була чи не найактуальнішою; вчитель неодноразово підкреслила, що "діти з обмеженими можливостями повинні перебувати в атмосфері повноцінного духовного життя родини й навчального закладу" - це головна умова формування в дитини етичної життєвої позиції.
Завершилися педагогічні читання переглядом епізодів із фільму "Сонце" про життя видатного українського педагога Василя Сухомлинського, гуманістичні ідеї якого є на часі й сьогодні: "моральний розвиток дитини є тією сферою, де панує безмежна і справжня рівність, де кожен, навіть найважчий учень, може досягти вершини, бути великим і неповторним. Основою гуманного виховання підлітка, показником його моральної зрілості, є ідеал Батьківщини. Моральна вихованість, духовне благородство людини у роки отроцтва досягаються тим, що дитина бачить світ через свій обов’язок перед Батьківщиною; найдорожчою для неї святинею є честь, слава і незалежність Батьківщини..."
Гуманна педагогіка - це велика мудрість, у якій стверджується педагогіка Світла. Гуманна педагогіка - це та, яка наближає дитину до пізнання самої себе. А обов'язок учителя - дати радість пізнання, адже вчитель - творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе. Саме вчитель і є носієм Світла. |