Семінар-практикум
«Інклюзивна освіта. Нозології.
Технології та методи роботи з дітьми»
Дитина, яка терпить менше образ,
виростає людиною,
яка більше усвідомлює свою гідність.
М.Чернишевський
10 жовтня 2017 року в навчально-виховному комплексі «Любисток» було проведено семінар-практикум «Інклюзивна освіта. Нозології. Технології та методи роботи з дітьми», метою якого було вироблення єдиної стратегії вирішення проблем розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
Практичний психолог Павлюк О.М. розповіла про причини та різновиди затримки психічного розвитку дітей, поділилася досвідом корекційної роботи з учнями, що навчаються за інклюзивною формою, залучила присутніх до ритмології - вправ, які сприяють розвитку дрібної моторики, координації рухів, вміння орієнтуватися в просторі, розкриттю внутрішнього світу, покращенню емоційно-духовного сприйняття, мобілізують інтелектуальні, емоційні, мовленнєві, рухові функціональні можливості організму.
Класоводи та асистент учителя інклюзивних класів – Підгорецька Л.О., Чувік В.В., Маланка Т.В., Хрестик І.В. - презентували технології та методи, які використовують у роботі з дітьми: особистісно-орієнтоване, диференційоване, кооперативне навчання, мнемотехніку, створення ситуації успіху, проектну діяльність, казкотерапію. За їх допомогою відбувається налагодження позитивних стосунків в учнівських колективах, що допомагає інтегруватися особливим дітям, адже основне завдання інклюзивної освіти – створення нової школи діалогу, яку творять самі діти разом з учителями.
Соціальний педагог Золотарюк Г.Є. наголосила на створенні адекватних організаційно-педагогічних умов та практичному втіленні вимог щодо рівного доступу до освіти усіх дітей шкільного віку, розглянула переваги й недоліки інклюзивної моделі навчання, пояснила, як досягти ефективності в навчальній діяльності.
Робота із дітьми з особливими освітніми потребами вимагає співпраці багатьох спеціалістів, які забезпечують додаткову підтримку у навчанні дітей цієї категорії, допомагає пристосувати середовище навчального закладу та навчальний процес до індивідуальних потреб кожного учня, сприяє їхньому успішному навчанню й соціалізації.
Фото матеріал |